ای خداوندی که دیدگان از دیدارت فرومانند،درود بفرست بر محمد و خاندانش و ما را به مقام قرب خود نزدیک ساز/ نیایش پنجم صحیفه سجادیه. آرشیو - کربلا همچنان جاریست
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه افزون سازی معرفت به امام زمان(ارواحنا فداه)

ارسال‌کننده : در : 89/5/2 7:14 عصر

ظاهر ساختن آثار محبت در عمل(صدقه،دعا و ..) می باشد.

 

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

یکی از راه های تثبیت محبت و معرفت به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)این است که آثار محبت او را در عمل نشان دهیم. اگر یکی از دوستانتان که به او خیلی انس و علاقه دارید، به مسافرتی طولانی برود، در ابتدا برای او دلتنگی می کنید؛ ولی پس از مدتی، دوری و فراق او را فراموش می کنید. این طبیعت بشری است که از دل برود، هر آنکه از دیده برفت، اما اگر انسان، از همان روزهای اول جدایی، هر روز برای دوستش نامه بنویسد و با نگاه کردن به عکسش، خاطره های او را به یاد بیاورد می تواند رابطه ای قلبی و معنوی بین خود و دوستش برقرار سازد.
اگر ما بخواهیم معرفت محبتمان، به ولی عصر علیه السلام ثابت بماند، یا آثارش را زنده نگه داریم؛ او را فراوان یاد کنیم؛ نام مقدش را جلوی چشم خود، روی میزمان یا لابه لای کتاب هایمان بنویسیم، هر روز برای حضرت دعای فرج بخوانیم؛ هنگام نماز و دیگر مناسبت ها، از آن بزرگوار یادی بکنیم و برای وجود مقدسش، صدقه بدهیم. درست است که صدقه های ما برای امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)نفعی ندارد؛ ولی صدقه ای که با کمال تواضع و سر افکندگی باشد، نشان دهنده محبت خالصانه ی ما به حضرت است. این عمل ما، مانند عمل آن مرغی است که قتی حضرت ابراهیم علیه السلام را درون آتشی که پهنای آن چهر فرسخ در چهار فرسخ بود، انداختند، با منقارش قطره ی آبی را از درون جوی آب برمی داشت و به روی آتش می پاشید. ملکی به مرغک گفت: این کاری که تو انجام می دهی، چه اثری دارد؟ مرغک گفت: چیزی که از من ساخته است، همین کار است. من باید وظیفه ی خود را انجام دهم و محبت خود را به حضرت ابراهیم علیه السلام اظهار کنم.
درست است که کارهای ما در پیشگاه حضرت چیزی نیست؛ و شرط وفا و مروت این است که در حد وسع خویش به آن عزیز ابراز ارادت کنیم. اگر با شرمندگی و خضوع صدقه بدهیم و برای ظهورش دعا کنیم، فقط برای خودمان سازنده و تکامل آور است. حضرت مهدی علیه السلام به یقین، به دعا و صدقه ی ما یا اموالی که به نام او صرف می کنیم، نیازی ندارد؛ اما خودش فرمود برای فرج من دعا کنید. دعا خواندن برای فرج امام زمان، فرج ما است" انتظارُ الفرج ِ من َ الفرج"{کلینی،فروع کافی،
ج4،ص162} منتظر فرج امام زمان بودن، فرج ها و گشایش هایی را برای انسان به ارمغان می آورد؛ ایمانشان محفوظ می ماند؛ دلشان آرام می شود؛ وجود مقدس امام زمان علیه السلام را حس می کنند؛ با حضرت ارتباطی برقرار می کنند، و به تدریج یقین می یابند روزی فراخواهد رسید که حکومت عدل در جهان برقرار می شود. دعا کردن برای فرج حضرت، برای این است که خودمان از او بهره بگیریم؛ اما هیچگاه به بهانه ی این که حضرت به دعا و صدقه ی ما نیازی ندارد، نباید آن گرامی را فراموش کنیم.

التماس دعا

________________

منبع: آفتاب ولایت.نوشته علامه مصباح




کلمات کلیدی : معرفت به امام زمان، راه افزون سازی، محبت، معرفت

معرفی سایت اسلامی

ارسال‌کننده : در : 89/4/14 8:56 عصر

به نام خدا

دو سایت زیر متعلق به مسلمانان چین می باشد.

 

http://www.islam.org.hk/eng/

 

http://hkiya.org.hk/en/index.php




کلمات کلیدی : معرفی سایت، چین، اسلام در چین، سایت چینی

بخشی از سخنرانی حضرت استاد علامه مصباح یزدی در باره فتنه

ارسال‌کننده : در : 89/3/23 1:23 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

این قاعده را در زبان شناسی میتوان مورد توجه قرار داد که اول الفاظ برایی مصادیق مادی وضع شده و تدریجا به منسبت هایی برای معانی انتزاعی اعتباری،سپس برای معانی معنوی مافوق طبیعی به کار رفته است.
بر این اساس وقتی موارد استعمال فتنه بررسی می شود،حسی ترین معنایی که برای آن در خود قرآن کریم استعمال شده آیه شریفه-"یوم هم علی النار یفتنون"/الذاریات13-است.
یعنی به عنوان عذاب ،انسان هایی در روز قیامت روی آتش گداخته می شوند.وقتی طلا را در آتش ذوب می کنند ،می گویند:فتن الذهب،یعنی طلا را روی آتش آب کردند.
از این جهت می توان گفت :اولین باری که فتن وضع شده برای همین داغ کردن وضع شده است.
معمولا وقتی چیزی را روی آتش داغ می کنند،حرکتی اضطرابی در آن پیدا می شود.لذا بعدها (فتن)را در مورد اضطرابات به کار بردند.اضطراب گاهی در روح و روان انسان یافت می شود.
از آنجا که در امتحان یک نوع اضطراب وجود دارد،به امتحان نیز فتنه گفته شده است.
برای عبور از فتنه و کسب رتبه قبولی در آزمون "بصیرت" و "اراده محکم و استوار"دو رکن اساسی برای پیروزی در مسابقه عبور از فتنه است.
اما از آنجا که همه نمی توانند در تمام ابعاد به شناخنت عالی برسند،باید از شناخت دیگران مدد گرفت.خداوند نعمت بزرگ انبیا وائمه ی معصومین و در این زمان ولی فقیه را به ما ارزانی داشته تا در این شرایط گمراه نشویم.بنابراین اگر ما گوش به فرمان آنها باشیم هرگز به بیراهه نخواهیم رفت.
حداقل فایده این کار این است که از لحاظ ظاهری وظیفه خود را انجام داده ایم و حتی در صورت خطا در پیشگاه خدا معذور هستیم.
مرحله بعد از شناخت که به وسیله پیروی از اولیا و راهنمای آنها حاصل می شود،تقویت اراده است که رکن دوم در مقابله با فتنه است.زیرا با اراده قوی می توانیم در اجرا و انجام آنچه فهمیدیم ثابت قدم باشیم.البته این مرحله دشوارتر از مرحله قبل است.بسیار از کسانی بودند که سالها در رکاب پیامبر و علی(ع)جنگیدند،اما با وجود اینکه حق را می شناختند ،از سر عافیت طلبی،خودخواهی و یا فریب شیطان و هوای نفس به مخلفت با حق پرداخته و در برابر آن ایستادند وگمراه شدند.
ما در کنار کارهای تشکیلاتی و مانند آن باید برای تقویت اراده از عبادات وتوسل به اولیا و ائمه(ع)غافل نشویم و از آنها هم برای تشخیص و هم عمل به تشخیص مدد بجوییم.

____________________________

فصل نامه فرهنگ پویا.
 




کلمات کلیدی : براندازی خاموش، جنگ نرم، فتنه در کلام علامه مصباح

پیری که دلش جوان تر از ما بود

ارسال‌کننده : در : 89/3/12 10:22 عصر

امام عزیزم نهضتت را تا آخرین قطره خون ادامه خواهیم داد.
خیلی دلم می خواست امسال 14خرداد ،در حرم امام شرکت داشتم آخه مراسم امسال خیلی فرق میکنه ،اقامه نماز جمعه به امامت آقا راهپیمایی بر ضد اسرائیل غاصب ،و اینکه به دشمانان امام بگیم که ما  لحظه لحظه با امام خود هستیم .

ولی انگار که امسال قسمت ما نیست .

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 

ای بت شکن رفتی ولی ما را نبردی
زین داغ باغ سرخ گلها را فسردی


 از همه شما عزیزان التماس دعا دارم.




کلمات کلیدی : سالگرد امام خمینی، 14خرداد

فتنه و فتنه گران در ره نمودهای مقام معظم رهبری

ارسال‌کننده : در : 89/3/7 6:15 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

فتنه و فتنه گران در ره نمودهای مقام معظم رهبری

جنگ تمام نشده است

جنگ نرم راست است این یک واقعیت است،یعنی الان جنگ است.البته این حرف را من امروز نمی زنم،من از بعد از جنگ-از سال 67- همیشه این را گفته ام بارها و بارها.
علت این است که من صحنه را می بینم،چه بکنم اگر کسی نمی بیند؟! چه کار کند انسان؟! من دارم می بینم صحنه را ،می بینم تجهیز را ،می بینم صف آرایی ها را،می بینم دهان های با حقد و غضب گشوده شده ودندان های با غیظ به هم فشرده شده علیه انقلاب و علیه امام و علیه همه این آرمان ها و علیه همه ی آن کسانی که به این حرکت دل بسته اند را، این ها را انسان دارد می بیند،خب چکار کند؟ این تمام نشده.چون تمام نشده، همه وظیفه داریم.14/6/1388

فتنه مردم را هوشیار کرد

حوادث بعد از انتخابات را که عده ای از روی نادانی محاسبه ی غلط ایجاد کردند ،دشمن بهانه کرد
شاید بتواند جمهوری اسلامی را تضعیف کند،اما به عکس شد،همین حوادث موجب  قدرت جمهوری اسلامی شد،اگر تا قبل از این حوادث  کسی می خواست با استدلال به مردم اثبات کند که دشمن در کمین است،بعد از این حوادث مردم به چشم خودشان دیدند که دشمن در کمین است.
و ملت ایران اینجوری است،وقتی که دید دشمن در کمین است ، معطل نمی کند ، می آید توی مید ان.
از این به بعد هم به حول و قوه الهی و به توفیق پروردگار،همه ی قشر های مردم در کارشان ان شاء الله جدی تر خواهند بود وبا انگیزه ی بیشتر حرکت خواهند کرد .28/11/1388

مرد زمان خویش باشید

لحظه را باید شناخت،نیاز را باید دانست.فرض بفرمایید کسانی در کوفه دلهاشان پر از ایمان به امام حسین بود،به اهل بیت محبت هم داشتند ،اما چند ماه دیرتر وارد میدان شدند همشان هم به شهادت رسیدند،پیش خدا هم ماجورند، اما کاری که باید بکنند ،آن کاری نبود که آنها کردند،لحظه را نشناختند ،عاشورا را نشناختند،در زمان،آن کار را انجام ندادند.اگر کاری که توابین در مدتی بعد از عاشورا نجام دادند،در هنگام ورود جناب مسلم به کوفه انجام می دادند،اوضاع عوض می شد،ممکن بود حوادث، جور دیگری حرکت بکند.شناسایی لحظه ها و انجام کار در لحظه نیاز ،خیلی چیز مهمی است. 29/101388

در مقابل عظمت ملت ایران صفرند

من هیچ اعتقادی ندارم به دفع،من گفتم در نماز جمعه،اعتقاد من به جذب حداکثری و دفع حداقلی است،اما بعضی کانه خودشان اصرار دارند ب اینکه از نظام فاصله بگیرند.
یک اختلاف درون خانوادگی را ،درون نظام را -که مبارزات انتخاباتی بود-یک عده تبدیل کردند به مبارزه با نظام،البته اینها اقلیتند،کوچکند،در مقابل عظمت ملت ایران صفرند،لکن به نام این ها شعار می دهند،این ها هم دل خوش می کنند به این .این باید مایه عبرت باشد.

22/9/1388

 

 




کلمات کلیدی : فتنه، براندازی خاموش، جنگ نرم

فتنه و فتنه گران در گفتار جاودانه امام خمینی ره

ارسال‌کننده : در : 89/3/6 8:19 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم
با توجه به اینکه از حوادث پس از انتخابات خرداد سال 88 یکسال گذشت قصد دارم به مناسبت رسوایی فتنه گران در بین مردم عزیز ایران و آشکار شدن چهره پلید آنها که انتخابات را به کام همه مردم ایران تلخ کردند ، اگر خدا بخواهد و کمک کند مطالبی در مورد "فتنه" که بر گرفته از فصل نامه پویا می باشد بنویسم.
امیدوارم که با نوشتن این مطالب به بصیرت خود و شما حق جویان عزیز  کمک کرده باشم و بتوانیم با یاری خداوند متعال از همه ی فتنه ها و آزمایشهای خداوند متعال که در زندگی برای ما اتفاق می افتد  در پیشگاه حضرت حق سر بلند باشیم
امیدوارم که بتوانم همه مطالب خود را در وبلاگ قرار دهم.
فتنه و فتنه گران در گفتار جاودانه امام خمینی ره
حیله ها را نقش بر آب کنید       
ضمن تشکر از همه شما باید عرض کنم بیدار باشید، توجه داشته باشید! نقشه های محیلانه این ها را نقش بر آب کنید.
نگذارید این فتنه گر ها در بین مردم بیفتند و صفوف ما را متفرق کنند. صف واحد باشید.
 صفا کانهم بنیان مرصوص سوره صف،آیه 4
این سد عظیمی که آن سد عظیم را شکست،حفظ کنید.
این قطره هایی که به صورت سیل بنیان کن درآمد ، این واحدهایی که همچون سیل عظیمی تمام موانع را از سر راه برداشت، حفظ کنید.با این سیل عظیم به پیش بروید و همه بنیان های ظلم و ستم را منهدم کنید.
این دستهای خائن را قطع کنید....این ها از اسلام میترسند.این ها قدرت اسلام را لمس کرده اند،فهمیدند که اسلام چیست،فهمیدند در مقابل اسلام ، ابر قدرت ها نمیتوانند بایستند.نمیخواهند این نهضت به آخر برسد،ولی باید شیاطین بدانند،تفرقه اندازها بدانند که غلط فکر کرده اند! باید این ابلیس ها و این شیاطین بدانند که همچو قدرتی برای آنها نیست.آن قدرتی که آن سد بزرگ را شکست،این قطره های ضعیف را خواهد شکست(صحیفه امام ج 7 ص161)
فقط همین یک تکلیف مانده!
آقایان تمام تکلیف ها را به جا آوردند و عمل کرده اند، فقط یک تکلیف مانده و آن جمهوری اسلامی را به هم زدن؟! تمام تکلیف هایی که بر ما و شما موجه است،چه از قشر نویسندگان و روشنفکران و جبها ها و نهضت ها و سایرین، تمام تکالیف فقط منحصر به این شده است که این جمهوری اسلامی  را در خارج از کشور طور دیگری که هست نمایش بدهید و مردم را دعوت کنید  که بر خلاف جمهوری اسلامی شورش کنند؟! دیگر همه چیز درست شده است، فقط این یکی مانده؟! در وقتی که سر تا سر ایران  آشوب گران مشغول آشوب هستند ، منافقان مشغول فعالیت هستند  و ابتلا به جنگ  ب قدرت های بزرگ داریم  و مملکت ما آنجا مبتلا به جنگ است و در داخل  مبتلا به این دستجات مختلفی است که به بهانه اسم شما ها در خیابانها میریزند  و جوانان ما را زخمی میکنند  و گاهی هم میکشند ، این ها نهی از منکر نمی خواهد؟ این ها را دعوت به شورش می کنید ، این امر به منکر نیست؟ این امر به فساد نیست؟  (صحیفه امام ج14 ص451)
««بزرگترین گناه این است که انسان طرفداری بکند از کسانی که به ضد اسلام قیام کرده اند یا به ضد اسلام اعلامیه می دهند.»» (صحیفه امام ج14 ص493)
به اسلام برگردید
من باز به همه این آقایانی که می خواهند نطق کنند و اعلامیه بدهند و نمیدانم نامه سر گشاده بفرستند و از این مزخرفات ،به همه این ها اعلام می کنم که برگردید به اسلام ،برگردید به قانون ، برگردید به قآن کریم، بهانه درست نکنید که اسباب این بشود که شما همه به انزوا کشیده بشوید. من به بسیاری از شما علاقه دارم و میل دارم که همه به قانون عمل کنند و همه در جای خود باشند و چنانچه این طور نباشد مسئله طور دیگر خواهد شد.(صحیفه امام  ج14 ص418 )
 

 




کلمات کلیدی : فتنه، براندازی خاموش

کردستان و توهم سبز

ارسال‌کننده : در : 89/3/4 8:40 عصر

وقتی نوشتم "موسوی تروریست!" فحش‌ها و تهدیدها و تهمت‌های سبزکی روانه‌ی ایمیل سایت شد و باز دوباره فهمیدم که "گرا را درست گرفته‌ام".

مثل این‌که سلسله حماقت‌ها و نامردمی‌های این جریان شکست خورده و تفاله‌های تفرقه افکنشان تمامی ندارد.

بعداز اعدام 5 تروریست بمب گذار عضو گروهک پژاک و جریان حمایت موسوی و رهنورد و شیخ مهدی کروبی [رقیب آرای باطله و نفر پنجم انتخابات!] جوسازی‌های سبزکی برای شانتاژ رسانه‌ای شروع شده و دروغ‌پردازی‌هایشان را آغاز کرده‌اند که در رأس آن، شایعه اعتصاب همگانی! در کردستان و آذربایجان غربی، آن هم با استناد به عکس‌هایی از پلمپ یک واحد صنفی [به دلیل اعتصاب!] که در یکی دو سال پیش گرفته شده است!؟

البته جنبش فتوشاپی سبزها و آموزش تقلب برای اثبات توهم بی‌شمار بودن! را به خاطر داریم که این هم نمونه‌ای دیگر از دروغ‌سازی! جدید ورشکسته‌های سیاسی و اجتماعی اخیر است.

انشا الله خداوند آخرو عاقبت همه ما را ختم به خیر کند و متوهمین تفرقه‌افکن را شفا دهد.

من که خودم اهل کردستانم از همین جا به شما میگم هیچ خبری نیست.

کردستان امن و امان است.

__________________________________________

منبع:

http://www.bachehayeghalam.ir/diary/013343.php




کلمات کلیدی : کردستان، شایعه

earth day

ارسال‌کننده : در : 89/2/2 11:50 صبح

He Who has, made for you the earth like a carpet spread out; has
             enabled you to go about therein by roads (and channels); and has sent
             down water from the sky." With it have We produced diverse pairs of 
          (plants each separate from the others (holy quran-sura taha 53)

همان خدایی که زمین را آسایشگاه شما قرار داد و در آن راه ها برای روابط سفر و حوائج خلق پدید آورد و هم از آسمان آب نازل کرد تا به آن نباتات مختلف از زمین برویانیدیم (طه53

earth day

have we not made the earth as a wide expanse (holy quran-sura an-naba6

آیا ما زمین را مهد آسایش خلق نگردانیدیم؟ (نبا6

earth day2 

 التماس دعا.




کلمات کلیدی : روز زمین پاک، earth day، زمین مهد آسایش

22بهمن سال 1388 بر تمام ایرانیان مبارک باد.

ارسال‌کننده : در : 88/11/21 12:5 عصر

فردا در 22 بهمن 1388 ملت ایران مشت محکمی بر دهان دشمنان ایران میزنند و با حضور خود  اعلام میکنند که

پشتیبان انقلاب و ولایت فقیه میباشند.




کلمات کلیدی : 22بهمن، عشق به میهن و انقلاب.

منافق بی حیا اعدام باید گردد

ارسال‌کننده : در : 88/10/10 3:40 عصر

سلام

دیروز یعنی 9/10/88 مردم عزیز و عاشورایی ایران در مقابل یزید زمانه ایستاده و از نایب امام زمان خویش به شدت حمایت کردند.

نظیر این حمایت شعارهایی بود مثل:(خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست)

لبیک یا حسین

علت اینکه من تیتر این مطلب رو با این جمله شروع کردم به دلایل مختلف است که مهمترین آن اهانت به عاشورا است. و این خواسته تمام مردم آگاه و حسینی ایران است.

لبیک یا حسین

منافقین احمق بفهمند و از صبر و شکیبایی نظام سو استفاده نکنند چرا شعار مردم عزیز ایران جانم فدای رهبر است.

به هر حال ما مردم ایران اخطار خود را به شما وطن فروشان،بی دینان و احمق ها دادیم.

من به عنوان یک فرد مسلمان و ایرانی از همه شما مردم ولایت مدار تشکر می کنم. ان شا الله که همیشه موفق و پیروز باشید.

لبیک یا حسین 

لبیک یا حسین 

 

 

 

 




کلمات کلیدی : درود بر مردم عاشورایی و ولایت مدار ایران، مرگ بر منافق

<      1   2   3   4   5   >>   >
این صفحه را به اشتراک بگذارید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن